Insecure devices

دستگاه های اندروید غیر مجاز

برخی از گوشی ها، تبلت ها و به طور کلی دستگاه ها، تست های امنیتی بالاس پلیر را پاس ننموده و دارای مشکل امنیتی می باشد، این مشکل یا مشکلات امنیتی از نظر شرکت کپی پروتکشن اینترنشنال به منزله محیط نا امن برای اجرای بالاس پلیر است.

دستگاه های که تست های امنیتی بالاس پلیر را پاس نمی کنند، دستگاه های غیر مجاز هستند که بدون توجه به قوانین و مقررات شرکت گوگل، سیستم عامل اندروید در آن ها نصب شده و یا تغییر یافته است.

این دستگاه ها به دلایل مختلف مانند عدم دسترسی به بازار اندروید در یک منطقه جغرافیایی یا یک کشور، فروش به قیمت پایین تر، استفاده از نسخه های نامعتبر سیستم عامل اندروید ، نصب یک بازی یا نرم افزار نامعتبر و غیره تولید یا تغییر یافته اند، استفاده از این دستگاه ها ممکن است باعث مشکلات امنیتی، عدم اعتبار برنامه ها و بروز مشکلات نرم افزاری شود، این بدان معنی است که؛ کرم ها، ویروسها، نرم افزارهای جاسوسی و تروجان ها می توانند دستگاه غیر مجاز را آلوده کنند.

اگر دستگاه شما غیر مجاز باشد، چندین روش وجود دارد که این نوع بدافزارها بتوانند به دستگاه شما وارد شوند: دانلودهای درایو به درایو، لینک های مخرب، برنامه های آلوده ای که از فروشگاه های نامعتبر اپلیکیشن دانلود می کنید. آنها می توانند تلفن شما را کنترل کرده و به صورت مخفی کار بکنند.

چگونه بفهمم ، دستگاه من غیر مجاز است ؟

یکی از ابزار های مناسب برای تست دستگاه های اندروید غیر مجاز استفاده از اپلیکیشن SafetyNet Test (توضیح اینکه این تست فقط یکی از تست ها امنیتی قفل نرم افزاری بالاس و یا همان بالاس پلیر است و پاس کردن کامل آن به معنای پاس کردن تمامی تست های امنیتی نیست) ، برای شروع تست ابتدا می بایست این اپلیکیشن را دریافت و بر روی گوشی خود نصب نمایید

لینک دانلود اپلیکیشن SafetyNet Test (گوگل پلی)

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.freeandroidtools.safetynettest&hl=en&gl=US

لینک دانلود اپلیکیشن SafetyNet Test (توسعه دهنده بالاس پلیر: شرکت کپی پروتکشن اینترنشنال)

https://cloud.copyprotection.ir/utility/safetynet-test.apk

پس از نصب نرم افزار SafetyNet Test دکمه RUN TEST را لمس کنید

test

اگر نتیجه تست SafetyNet Test بر روی دستگاه شما Passed باشد گوشی و یا تبلت شما این تست را پاس کرده است :

test-passed

اگر نتیجه تست SafetyNet Test بر روی دستگاه شما Failed باشد گوشی و یا تبلت شما از دستگاه های اندروید غیر مجاز است :

test

اگر دستگاه من غیر مجاز باشد، چگونه بالاس پلیر را نصب نمایم ؟

درصورتی که گوشی و یا تبلت شما از دستگاه های اندروید غیر مجاز باشد می توانید از وب سایت رسمی شرکت کپی پروتکشن اینترنشنال، بالاس پلیر را دانلود نموده و بر روی کامپیوتر خود و یا یک دستگاه اندروید مجاز دیگر نصب نمایید.

اکنون دلایل پاس نشدن تستSafetyNet Test و راه حل رفع مشکل را برای شما ذکر می کنیم توضیح اینکه بعد از انجام راه حل می بایست حتما با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا دستگاه شما را از لیست سیاه خارج کنند آنگاه می توانید از بالاس پلیر بر روی دستگاه خود استفاده نمایید.


1 - دستگاه شما ، دستگاه اصلی یا اورجینال نیست ( برای مثال ممکن است نسخه چینی کپی شده ی دستگاه سامسونگ باشد )
راه حل :  اگر دستگاه شما اورجینال یا اصلی نیست و تقلبی است متاسفانه راه حلی جز نصب بالاس پلیر بر روی یک دستگاه اصلی دیگر ندارید .

2 - دستگاه شما دستگاه شناخته شده نیست . ( برند دستگاه شما برند ناشناس و نامعتبری می باشد ، برای مثال تبلت هایی که با برند های مختلف ناشناس و عموما در کشور چین ساخته می شوند )
راه حل :  اگر دستگاه از برند های ناشناخته و نامعتبر است متاسفانه راه حلی جز نصب بالاس پلیر بر روی یک دستگاه اصلی دیگر با برند معتبر ندارید .

3 - دستگاه شما روت شده است ( روت به این معنی که دستگاه شما دسترسی دارد که بیش از حد مجاز است و در حالت عادی یک گوشی معمولی این دسترسی را ندارد)
راه حل :  اگر مطمئن هستید که دستگاه شما روت شده است آن را از حالت روت خارج کنید، اگر نمیدانید چه طور باید این کار را انجام دهید میتوانید به تعمیرات موبایل مراجعه کرده و درخواست کنید که گوشی شما را از حالت روت خارج کنند و یا به نسخه اصلی اندروید ( رام اصلی ) فلش کنند یا خود این کار را انجام دهید ، توجه داشته باشید که Reset Factory در این مورد کارساز نیست !

4 - دستگاه شما سیستم عامل اندروید اصلی ندارد ( ممکن است دستگاه خود را فلش کرده باشید و روی آن سیستم عامل اندروید غیر اصلی نصب کرده باشید)
راه حل : به تعمیرات موبایل مراجعه کرده و درخواست کنید که گوشی شما را به نسخه اصلی سیستم عامل اندروید ( رام اصلی ) فلش کنند یا خود این کار را انجام دهید ، توجه داشته باشید که Reset Factory در این مورد کارساز نیست !

5 - دستگاه شما، دستگاه واقعی نیست مثلا شبیه ساز سیستم عامل اندروید (Emulator) است که بر روی یک گوشی آیفون و یا کامپیوتر نصب شده  .
راه حل : بالاس پلیر اجازه اجرا در شبیه ساز سیستم عامل اندروید (Emulator) را نمیدهد . پس اگر دستگاه شما فیزیکی یا واقعی نیست راه حلی برای اجرای بالاس پلیر بر روی آن وجود ندارد و می بایست از دستگاه اندروید واقعی استفاده کنید .

6 - دستگاه شما توسط روش های دیگری از حالت استاندارد کارخانه خارج شده است .
راه حل : ابتدا دستگاه خود را Reset Factory کنید اگر همچنان مشکل داشتید ، راه حل چهارم برای این مورد نیز کارساز است .

logo-colored